Zoeken in deze blog

maandag 17 september 2012

Vitamine Kamerplant benadrukt: ‘je voelt je lekkerder met een kamerplant’


Vanaf vandaag geeft Bloemenbureau Holland consumenten een nieuwe kijk op de meerwaarde van kamerplanten in de directe omgeving. ‘Vitamine Kamerplant, het mooiste verzorgingsproduct in huis’. Met een knipoog naar de bekende cosmeticareclames worden kamerplanten gepresenteerd als hét natuurproduct waarmee je lekker in je vel zit. De campagne loopt drie weken in Nederland en Duitsland en nodigt de consument uit zelf een bijzonder plantje te laten groeien.

De link met cosmeticaproducten is opvallend maar niet vreemd. Onderzoek heeft aangetoond dat ook planten in huis zorgen dat je je lekkerder voelt.

Besef
Met de campagne moet het besef ontstaan dat planten echt bijdragen aan ‘je lekker voelen in huis’. Ze helpen te ontspannen, bevorderen energie en vitaliteit en stimuleren de concentratie. Planten leveren als het ware onmisbare vitaminen. Een boodschap die ook in de campagne Woonplant van de maand terugkomt.

Tijdelijke winkel
Om de campagne kracht bij te zetten, zullen ruim 30.000 chique glazen potjes worden verspreid, met daarin een klein plantje. Het potje is een variant op de testflacon die door cosmeticafabrikanten wordt uitgedeeld als kennismaking met het product. Vanaf 17 september kan de consument op www.mooiwatplantendoen.nl ‘ een testplantje’ bestellen. Daarvoor moet er een aantal vragen worden beantwoord om na te gaan welk plantje het beste bij je past. Vervolgens is het etiket op het potje te personaliseren. In de week van 1 tot 7 oktober kunnen de potjes worden afgehaald in de tijdelijke Vitamine Kamerplant-winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. Daar kunnen bezoekers ook zelf hun potje maken.

Meer informatie: www.mooiwatplantendoen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten