Zonwering Expert heeft onderzoek gedaan naar het bestedingsbudget van consumenten als het aankomt op aanschaf van zonwering. Uit het onderzoek blijkt dat de markt en de economie momenteel herstellende is. Zo is het aantal transacties van de gemiddelde zonweringleverancier in de periode van 1 maart tot en met 30 april 2011 met 10% is gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2010. Opvallend detail is voornamelijk het bestedingsbudget. In 2011 is de gemiddelde orderwaarde €815,- ten opzichte van €705,- een jaar eerder.
Consument kiest voor luxe zonwering
Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de consument kiest voor luxe zonwering. Hierdoor is de gemiddelde orderwaarde met maar liefst €110,- gestegen. Vorig jaar was er verhoudingsgewijs veel meer vraag naar goedkopere oplossingen zoals screens. De vraag naar zonneschermen en markiezen is dit jaar bijna verdubbeld.
Consumentenvertrouwen in de lift
De cijfers lijken aan te sluiten bij het licht groeiende consumentenvertrouwen. Deze heeft in februari het hoogste punt in drie jaar heeft bereikt. Desondanks dat de vertrouwensindicator nog op -5 staat is duidelijk zichtbaar dat de consument per opdracht meer durft te besteden.
Luxe product
Een trend die meer dan welkom is, aldus Karel Haverman. “Zonwering is een luxe product waarop snel bezuinigd wordt. Je ziet dat consumenten dergelijke hogere uitgaven uitstellen.” Karel is dan ook opgelucht. “Dit heeft de zonweringbranche meer dan nodig. Voor het eerst sinds tijden kijk ik dan ook uit naar de komende maanden. Het is te hopen dat het mooie weer aanhoudt, ook wat dat betreft mogen we niet klagen tot nu toe.”
Meer informatie: www.zonwering-expert.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten