Zoeken in deze blog

woensdag 10 september 2014

Grootste woon- en lifestyle Pop-Up Shop van Nederland in Wormerveer



Een hele grote winkel opent zaterdag 13 september een maand lang haar deuren op Shoppingcenter Noorderveld in Wormerveer. In deze Pop-Up Shop bundelen de winkeliers van Shoppingcenter Noorderveld tijdelijk hun krachten met ruim veertig verschillende webwinkels.

De allergrootste Pop-Up Shop van Nederland wordt vrijdag 12 september om 18.30 uur feestelijk geopend door Dennis Straat, Wethouder van Zaanstad. De Pop-Up Shop is vanaf zaterdag 13 september geopend voor het grote publiek. In deze winkel van maar liefst 1000 m2 kun je allerlei woon- en lifestyle producten bekijken, voelen, ruiken en kopen. Ook zijn er diverse workshops. Maar wees er wel snel bij, want de winkel is er maar tijdelijk: vanaf zaterdag 13 september tot en met zaterdag 11 oktober.

Tijdelijke woon- en lifestyle winkel
De tijdelijke winkel is gevuld met unieke mini-winkeltjes van creatieve en online webwinkeliers, gecombineerd met de producten van de winkeliers uit Shoppingcenter Noorderveld. Je kunt hier dus heerlijk meubels, woonaccessoires, vintage producten, sieraden en andere hebbedingen shoppen. De meeste producten van de webwinkels zijn met de hand gemaakt en vaak nergens anders te koop, alleen op internet. Maar nu kun je de items dus direct zelf zien, voelen en kopen! Laat je inspireren door de verrassende styling van de Pop-Up Shop. Er zijn verschillende stijlkamers te vinden met trendy thema’s. En je kunt er niet alleen winkelen, maar je kunt er ook ieder weekend terecht voor creatieve workshops, zoals kussens haken en sieraden maken.

Uniek: webwinkels en ‘gewone’ winkels samen in één winkel
Je hoort nog wel eens dat ‘gewone’ winkels niet zo blij zijn met webwinkels. Maar daar is bij Shoppingcenter Noorderveld in Wormerveer geen sprake van. Hier werken de reguliere winkels juist samen met de webwinkels en presenteren ze hun producten in één winkel. Geen rivaliteit, maar samenwerking!

Openingstijden en adres
De Pop-Up Shop is geopend van zaterdag 13 september t/m zaterdag 11 oktober. Je vindt de Pop-Up Shop aan de Samsonweg 13a in Wormerveer (naast GAMMA). De Pop-Up Shop is maandag t/m zaterdag geopend en op de koopzondagen 14 september en 5 oktober. Kijk voor de exacte openingstijden op www.shoppingcenternoorderveld.nl/popup. Hier vind je ook alle informatie over de workshops en de deelnemende webwinkels.

Deelnemende webwinkels
Al heel veel creatieve online ondernemers hebben een plekje gereserveerd en zullen hun producten tonen en verkopen in de Pop-Up Shop: o.a. Studio Lorier, Roozje, Mood Adventures, Recush, Smart 3D Print, [by]Senz, Studio Zeepsop, All About You, Hee dopter, Meesie, Shades of Yesterday. Klik hier voor de volledige lijst.

Wie zit er achter het project?
De drijvende krachten achter het project zijn Piron Groep BV en Poush.nl. Poush.nl organiseert exclusive handmade en vintage pop-up shops. Piron Groep behartigt de belangen van de winkeliers van Shoppingcenter Noorderveld en verzorgt de promotie van het winkelcentrum.

www.shoppingcenternoorderveld.nl
www.poush.nl

maandag 1 september 2014

Calathea, Woonplant van de maand september


In september is Calathea de Woonplant van de maand. Je herkent deze plant aan zijn opvallende bladeren die via stengels direct uit de aarde omhoogsteken. Ze zijn versierd met patronen en bladtekeningen en ritselen bij beweging.

Patronen en bladtekeningen
Ze golven, ze zijn geribbeld, rond, ovaal en versierd met de mooiste patronen: we hebben het over de bladeren van de Calathea, Woonplant van september. Deze bladeren zien er niet alleen oogverblindend uit, ze maken ook indruk door te bewegen. Zodra de zon doorbreekt spreiden de bladeren zich namelijk om het licht op te vangen en ‘s-avonds sluiten ze zich weer, met zacht geritsel.

Van het oerwoud naar de woonkamer
Calathea’s komen uit de diepe oerwouden van het Amazonegebied in Zuid-Amerika. Daar groeien ze in de schaduwrijke laag onder de dichtbegroeide vegetatie. Ze zijn daardoor gewend aan vochtige omstandigheden en beperkt daglicht, waardoor de Calathea zich ook binnen thuis voelt op een plekje zonder directe zonneschijn. Niet alleen in de woonkamer maar ook in de badkamer bijvoorbeeld, de hal of de slaapkamer.

Gefilterd licht, vochtige lucht
De Calathea is een makkelijke plant maar heeft een paar verzorgingswensen. Zo is de plant het beste in zijn element bij een temperatuur van 15-23 graden Celsius en weinig of gefilterd zonlicht (bijvoorbeeld via een raam op het westen). Ook houdt de Calathea van 2 keer per week een scheutje wateren wordt hij graag regelmatig besproeid. Zo geniet je lang van zijn mooie bladeren.

Leuk om te weten:
Op de bladeren van sommige soorten Calathea lijken ogen te zitten, zoals op pauwenveren. Daarom heeft de plant de bijnaam Pauwenplant.
Wordt het blad van je Calathea bruin en rolt het op? Dan is de lucht te droog. Dit kun je verhelpen door te sproeien of de plant op een schotel met vochtig grind te zetten.
Wist je dat er ook een bloeiende Calathea bestaat? Dat is de Calathea crocata, deze heeft bloeiaren met geel/oranje schutbladeren.
De Calathea heeft naast bladeren in allerlei groentinten, soms ook paars-rode of zilverkleurige accenten.
Calathea staat symbool voor een nieuw begin. Die betekenis is afgeleid van de Engelse uitdrukking ‘to turn a leaf’, wat de plant doet als het donker wordt.
Wist je dat planten van muziek houden? Ze zijn vooral fan van geluidsgolven met een lage frequentie, onder duizend Hertz. Rustige deuntjes dus.
In het Amazonegebied worden de bladeren van de Calathea gebruikt als dakbedekking, als materiaal om manden mee te vlechten en als medicijn.
De Calathea staat bekend als een zeer luchtzuiverende kamerplant. Dat maakt ‘m dus een gezonde gast.
In de winter is jouw Calathea niet zo dorstig, je kunt ‘m dan wat minder vaak water geven.
Calathea kan absoluut niet tegen tocht en rook. Zet ’m dus maar niet in de rookruimte.

Woonplant van de maand
De Calathea staatdeze maand in het middelpunt van de belangstelling als Woonplant van september2014.‘Woonplant van de maand’ is een initiatief van het Bloemenbureau. Maandelijks kiest het Bloemenbureau in overleg met vertegenwoordigers uit de sierteeltsector een plant die het opvallend goed doet bij de consument, of juist (nog) niet zo bekend is, maar wel potentie heeft om het goed te doen in de woonkamer.

Mooiwatplantendoen.nlMooiwatplantendoen.nl is een initiatief van Bloemenbureau Holland en laat consumenten ervaren dat je je lekkerder voelt met planten om je heen.

Voor meer informatie zie:www.mooiwatplantendoen.nl
Facebook: mooiwatplantendoen
Twitter: @watplantendoen

donderdag 7 augustus 2014

IKEA catalogus 2015 zet slaap- en badkamer in de schijnwerpers





De nieuwe IKEA catalogus cover is vandaag feestelijk onthuld in de Skylounge Amsterdam. Nederlanders kunnen vanaf volgende week weer wegdromen bij 328 pagina’s wooninspiratie. Dan valt de nieuwe IKEA catalogus bij ruim 5,5 miljoen huishoudens op de deurmat. Dit jaar staan de badkamer en slaapkamer in de schijnwerpers. Twee ruimtes die vaak worden vergeten, maar die juist in de huidige drukke maatschappij belangrijker zijn dan ooit om tot jezelf te komen en te ontspannen. IKEA biedt hulp met producten, tips en inspiratie.

De verstedelijking en digitalisering van de maatschappij bieden eindeloos veel mogelijkheden, maar deze trends zorgen ook voor grote druk om altijd te presteren en altijd bereikbaar te zijn. In de badkamer en slaapkamer kunnen mensen zich even terugtrekken, ontspannen en opladen voor een nieuwe dag. Dit is waar we elke dag beginnen en eindigen.

Derde van het aanbod vernieuwd
“Toch worden deze twee ruimtes vaak vergeten”, vertelt Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland. “Mensen besteden eerder aandacht aan ‘publieke’ ruimtes als de woonkamer en keuken, terwijl het juist zo belangrijk is dat de badkamer en slaapkamer functioneel, opgeruimd en comfortabel zijn. De catalogus staat daarom vol ideeën en oplossingen om in deze ruimtes je eigen oase van rust te creëren. Daarnaast is meer dan een derde van ons aanbod voor de badkamer en slaapkamer dit jaar vernieuwd. Er is enorm veel keuze op het gebied van stijl, prijs en functionaliteit.”

Sneak preview
Traditiegetrouw staat de IKEA catalogus vol met nieuwe producten, maar het woonwarenhuis lanceert het hele jaar door nieuwe collecties. Dit jaar wordt het aantal designcollecties zelfs aanzienlijk verhoogd naar meer dan 10 per jaar, waarvan veel limited editions. Tijdens de onthulling van de cover, gaf IKEA ook een sneak preview van de aankomende collecties. Van vernieuwende samenwerkingen met onder andere Ilse Crawford, ACNE en Ingegerd Råman tot een duurzame collectie van natuurlijke vezels. Ook lanceert IKEA een kleurrijke samenwerking met getalenteerde straatartiesten met als doel om kunst voor iedereen bereikbaar te maken.

IKEA catalogus app
De catalogus gaat verder dan alleen print. De populaire IKEA catalogus app is dit jaar weer uitgebreid. Op ruim 60 pagina’s is extra inspiratie beschikbaar in de vorm van foto’s en video’s. Lezers kunnen maar liefst 300 producten virtueel in hun eigen interieur plaatsen, kamers in 360° view bekijken en productfoto’s delen via Pinterest, Facebook, Twitter, Google+ en e-mail. Tijdens het lezen kunnen klanten producten uit de catalogus meteen toevoegen aan een boodschappenlijstje. Verder zijn steeds meer artikelen uit de catalogus te bestellen in de webwinkel op IKEA.nl.

woensdag 6 augustus 2014

Smaakmaker in de tuin


Fruitbomen als appel, peer en pruim zijn echte smaakmakers in de tuin. In het voorjaar geniet je van de bloesem en vanaf augustus verschijnen de eerste vruchten. De fruitboom staat daarom in augustus als Tuinplant van de Maand extra in het zonnetje.

Fruitbomen staan allemaal graag op een zonnig plekje. Heb je een flinke tuin tot je beschikking? Kies dan voor een grote boom. Voor de meeste Nederlanders zijn mini-fruitboompjes echter meer geschikt. Je vindt er altijd wel een plekje voor! Ze zijn er in verschillende smaken en vormen die je behalve in de border ook in potten op balkon of terras kunt zetten. Wil je een kale muur of schutting uit het zicht werken? Kies dan voor leifruit of maak een haag van fruitboompjes.

Kijk voor meer informatie en inspiratie op www.mooiwatplantendoen.nl.

IKEA lanceert Limited Edition folklore collectie


Sterke kleurrijke patronen, ambachtelijke invloeden en traditionele materialen. Maak kennis met de nieuwe limited edition RYSSBY collectie van IKEA: een bonte mix van folklore en slim hedendaags design. De ontwerpers hebben over de hele wereld inspiratie opgedaan - van musea tot traditionele dorpen - en hun ideeën vertaald naar praktische ontwerpen voor het leven van nu. Vanaf oktober in beperkte oplage verkrijgbaar bij alle winkels van IKEA in Nederland.

Houtdraaiwerk
In de RYSSBY collectie komen sterke invloeden uit traditionele ambachten, zoals houtdraaiwerk, terug. Het zwarte nachtkastje met opvallende gedraaide poten is een echte blikvanger in de slaapkamer.

Verschillende werelddelen
Tijdens het designproces hebben de ontwerpers folkloristische patronen uit totaal verschillende delen van de wereld naast elkaar gelegd. Het resultaat is te zien op de prachtige kussens uit de RYSSBY collectie. Zin in iets nieuws? Beide kanten hebben een anders dessin.

Karakter
De bank uit de RYSSBY collectie biedt niet alleen handige bergruimte, maar heeft dankzij het gebruik van massief grenen, een natuurlijk materiaal dat met de jaren mooier wordt, een eigen karakter.

Nooit meer saai
Met het kleurrijke RYSSBY sprei is het nooit meer saai in de slaapkamer. Op het sprei komen alle patronen uit de collectie samen. Omdat de andere kant een effen kleur heeft, creëer je in een handomdraai een andere uitstraling.

Vervlogen tijden
Thee smaakt nog lekkerder uit de RYSSBY theepot. De geometrische patronen zijn geïnspireerd op vervlogen tijden. Het servies bestaat uit een theepot, kopjes en een serveerschaal.

Dierbaar
Aan de RYSSBY kisten van verzinkt staal en varkensleer kan je al je dierbare spullen toevertrouwen.

Spiegeltje spiegeltje
Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land? De RYSSBY spiegel van verzinkt staal natuurlijk! Het handige plankje biedt plaats aan toiletspullen en sieraden.

zaterdag 2 augustus 2014

Veelzijdige vetplant die tegen een stootje kan


In augustus is de veelzijdige Echeveria benoemd tot de Woonplant van de Maand. Deze vetplant met Mexicaanse roots is een echte survivor die weinig aandacht vraagt.

Vlezige blaadjes in rozetvorm
De Echeveria typeert zich door zijn dikke, vlezige blaadjes die groeien in rozetvorm. Deze blaadjes variëren in kleur per Echeveriasoort van grijsgroen tot lila en roodachtig. Als er bloeistengels met gekleurde bloemetjes verschijnen, dan staat de vetplant in bloei.

Een groene survivor
De Echeveria behoort tot de familie van vetplanten (Crassulaceae). De dikke blaadjes, stengels en wortels van de plant hebben een belangrijke functie. Ze slaan namelijk water op tijdens het groeiseizoen. Heel slim, want zo overleeft de vetplant lange perioden van droogte in zijn geboorteland Mexico. De plant kan maar liefst tussen de twee en drie weken zonder water. Dat maakt de Echeveria ideaal voor de zomervakantie. Je kunt jouw Echeveria in de zomer ook prima op je terras of balkon neerzetten.

Stijlvol
Er bestaan maar liefst 150 soorten Echeveria’s. De grootste kan wel 50 centimeter in doorsnee worden. De Echeveria Miranda past in ieder interieur, deze is namelijk in alle kleuren verkrijgbaar.
Er bestaat zelfs een Echeveria die overdag lichtenergie absorbeert en dit in het donker weer uitstraalt. Een combinatie van verschillende soorten in een grote schaal geeft een stijlvol en kleurrijk effect.

Voor meer informatie zie:
W. mooiwatplantendoen.nl
F. /mooiwatplantendoen
T. @watplantendoen

vrijdag 11 juli 2014

IKEA brengt woontrends najaar 2014 in kaart







De comeback van kleur en thuis je eigen groenten en kruiden kweken. IKEA brengt woontrends in kaart in het Trend Report Herfst 2014. In het rapport zoomt IKEA in op maatschappelijke trends, de gevolgen voor het leven thuis en hoe deze veranderingen terugkomen in het assortiment van de winkels. Hoe beïnvloeden bijvoorbeeld de toenemende urbanisatie en de digitalisering van de samenleving ons leven thuis?


“Het leven thuis is onze passie. Met al onze producten willen we het leven thuis beter maken. Maar het leven, op macro- en micro niveau, is constant in beweging. Hier spelen wij continue op in met nieuwe producten en collecties. Het assortiment van IKEA is een weerspiegeling van hoe het leven op dit moment geleefd wordt”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.

Groener leven
De verstedelijking is van grote invloed op het leven thuis. Steeds meer mensen verhuizen naar de stad. De verwachting is dat in minder dan 20 jaar 70 procent van de wereldbevolking in steden woont. Als gevolg is de behoefte aan natuur en een groener leven groter dan ooit. We willen weten wat we eten en waar het eten vandaan komt. Maar hoe en waar begin je? IKEA speelt hierop in met een assortiment om thuis groenten en kruiden te kweken. Alle producten maken optimaal gebruik van kleine ruimtes. Een hoekje op het balkon of een plank in de keuken is al genoeg.

Downsizen
Leven in de stad betekent ook downsizen. “Mensen hebben minder ruimte tot hun beschikking. Er is echter een nieuwe definitie van groot en klein. Het gaat niet om hoe klein de ruimte is, maar om hoe we extra ruimte kunnen creëren. Mensen hebben behoefte aan slimme oplossingen om de beschikbare ruimte optimaal te benutten. Hierbij willen ze echter niet inleveren op persoonlijke stijl en expressie. Met onze producten willen we hier aan bijdragen. Zo is de IKEA PS Collectie 2014 speciaal ontwikkeld voor en door jonge stedelingen”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.

Creativiteit
Smartphones, social media en tablets, onze wereld wordt gedomineerd door technologie. Maar na een dag vol computerschermen, hebben mensen de behoefte om zich creatief te uiten en met hun handen te werken. IKEA stimuleert creativiteit met de Papershop collectie. Van kleurrijke notitieboekjes tot cadeaupapier, tape en cadeaulabels om cadeaus een persoonlijke touch te geven.

Comeback van kleur
Een ander antwoord op de technologische ontwikkelingen en de daarbij behorende strakke, sobere en gestroomlijnde uitstraling is de comeback van kleur! “Er is behoefte aan meer authenticiteit. Zoals ambachtelijke producten en rijke materialen. Maar bovenal zien we de terugkeer van sterke statement kleuren. Het wordt een kleurrijke herfst!”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.