Zoeken in deze blog

vrijdag 11 juli 2014

IKEA brengt woontrends najaar 2014 in kaart







De comeback van kleur en thuis je eigen groenten en kruiden kweken. IKEA brengt woontrends in kaart in het Trend Report Herfst 2014. In het rapport zoomt IKEA in op maatschappelijke trends, de gevolgen voor het leven thuis en hoe deze veranderingen terugkomen in het assortiment van de winkels. Hoe beïnvloeden bijvoorbeeld de toenemende urbanisatie en de digitalisering van de samenleving ons leven thuis?


“Het leven thuis is onze passie. Met al onze producten willen we het leven thuis beter maken. Maar het leven, op macro- en micro niveau, is constant in beweging. Hier spelen wij continue op in met nieuwe producten en collecties. Het assortiment van IKEA is een weerspiegeling van hoe het leven op dit moment geleefd wordt”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.

Groener leven
De verstedelijking is van grote invloed op het leven thuis. Steeds meer mensen verhuizen naar de stad. De verwachting is dat in minder dan 20 jaar 70 procent van de wereldbevolking in steden woont. Als gevolg is de behoefte aan natuur en een groener leven groter dan ooit. We willen weten wat we eten en waar het eten vandaan komt. Maar hoe en waar begin je? IKEA speelt hierop in met een assortiment om thuis groenten en kruiden te kweken. Alle producten maken optimaal gebruik van kleine ruimtes. Een hoekje op het balkon of een plank in de keuken is al genoeg.

Downsizen
Leven in de stad betekent ook downsizen. “Mensen hebben minder ruimte tot hun beschikking. Er is echter een nieuwe definitie van groot en klein. Het gaat niet om hoe klein de ruimte is, maar om hoe we extra ruimte kunnen creëren. Mensen hebben behoefte aan slimme oplossingen om de beschikbare ruimte optimaal te benutten. Hierbij willen ze echter niet inleveren op persoonlijke stijl en expressie. Met onze producten willen we hier aan bijdragen. Zo is de IKEA PS Collectie 2014 speciaal ontwikkeld voor en door jonge stedelingen”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.

Creativiteit
Smartphones, social media en tablets, onze wereld wordt gedomineerd door technologie. Maar na een dag vol computerschermen, hebben mensen de behoefte om zich creatief te uiten en met hun handen te werken. IKEA stimuleert creativiteit met de Papershop collectie. Van kleurrijke notitieboekjes tot cadeaupapier, tape en cadeaulabels om cadeaus een persoonlijke touch te geven.

Comeback van kleur
Een ander antwoord op de technologische ontwikkelingen en de daarbij behorende strakke, sobere en gestroomlijnde uitstraling is de comeback van kleur! “Er is behoefte aan meer authenticiteit. Zoals ambachtelijke producten en rijke materialen. Maar bovenal zien we de terugkeer van sterke statement kleuren. Het wordt een kleurrijke herfst!”, aldus Richard la Graauw, Communication & Interior Design Manager IKEA Nederland.

woensdag 9 juli 2014

Luchtzuiverende woonplant met bonte uitstraling




Met z’n mooie getekende blad, kleurrijke karakter en luchtzuivering als hobby steelt deze plant de show in huis of op kantoor. Er bestaan maar liefst 30 soorten Dieffenbachia‘s, die oorspronkelijk uit tropisch Midden- en Zuid-Amerika komen.

Bont blad vol tekeningen
Dieffenbachia’s zijn er met kleine en grote bladeren. Als je de plant zou moeten beschrijven, dan noem je zeker z’n bladtekening. Want hoewel er Dieffenbachia’s zijn met effen groene bladeren, zie je de plant meestal met ingenieuze tekeningen op het blad in het geel, wit en groen. Daarmee heb je altijd een uniek exemplaar in huis.

Kantoorcoryfee
Met zijn prachtige bladeren wekt de Dieffenbachia niet alleen bewondering, de bladeren hebben ook een luchtzuiverende werking. Schone lucht levert de Dieffenbachia in jouw huis, maar ook op je werkplek. Neem dus eens een Dieffenbachia mee naar kantoor en maak er een heuse kantoorcoryfee van.

Vochtig, maar geen natte voeten
Omdat de Dieffenbachia uit Zuid- en Centraal-Amerika komt, waardeert de plant een vochtig leven; houd de potgrond dus vochtig en sproei regelmatig. Zet de plant daarnaast ook op een lichte plek, zonder direct zonlicht. Onder deze omstandigheden groeit de plant optimaal en maakt scheut na scheut. Let wel op bij het aanraken van de Dieffenbachia: het plantensap is namelijk giftig. Trek voor de zekerheid handschoenen aan als je de plant verpot en houd ‘m weg bij kinderen en huisdieren.

Voor meer informatie zie:
F. /mooiwatplantendoen
T. @watplantendoen

Budget design hotelketen Motel One breidt uit in Duitse hotspot steden Leipzig en Berlijn




Na de feestelijke opening van de 50ste vestiging van Motel One in Brussel nog geen maand geleden, staan nu alweer twee nieuwe openingen op de planning. De Duitse budgetdesign hotelketen gaat terug naar haar roots: de twee hippe steden Berlijn en Leipzig worden een Motel One hotel rijker. In augustus in Leipzig aan het statige Augustusplatz – een van de grootste pleinen van heel Duitsland – en in september in Berlijn aan het bruisende Leipziger-Platz. Motel One heeft de filosofie “Great design for little money” en richt zich op stedentrippers en zakenreizigers die op zoek zijn naar een centraal gelegen hotel met design en kwaliteit voor een scherpe prijs.

Maand augustus in het teken van Motel One Leipzig Augustusplatz
Hoewel Leipzig al over een Motel One vestiging beschikt, pakt de Oost-Duitse hotspot stad deze zomer opnieuw uit met een vestiging aan het beroemde Augustusplatz. Het hotel ligt naast de Nikolaikirche en is slechts enkele meters verwijderd van vele culturele bezienswaardigheden zoals het bekende Opera House en de universiteit. Net als in de andere hotels van de Duitse keten kent Motel One Leipzig-Augustusplatz een One Lounge compleet met design loungeruimte en een ontbijtbuffet in stylish huiskamersetting. Het hotel heeft 180 kamers en prijzen vanaf €69,- per nacht voor eenpersoonskamers en vanaf €79,- per nacht voor tweepersoonskamers. Voor een vers ontbijtje betaal je €7,50.

Komst 9e Motel One in Berlijn
De Duitse hoofdstad Berlijn blijft bijdragen aan de explosieve groei van Motel One: in september wordt hier de 9e vestiging geopend, dit keer aan het levendige en centraal gelegen Leipziger-Platz. Het hotel maakt deel uit van een groot en nieuw winkelcentrum (LP 12 Mall of Berlin) tegenover de beroemde ‘Bundesrat’. Het Leipziger-Platz ligt vlak naast het Potsdamer Platz, dat gekenmerkt wordt door het Sony Center vol bruisende horecagelegenheden. De receptie van het hotel komt op de begane grond, maar de rest van het hotel start vanaf de derde verdieping. Cultureel historische thema’s van het Leipziger-Platz komen terug in het design van het hotel. Zo staat de locatie bekend om het vooroorlogse warenhuis Wertheim en de beroemde technoclub “Tresor” uit de jaren ’90. Fragmenten van deze historische herkenningspunten zijn straks terug te zien in het hotel. Motel One Berlin Leipziger-Platz krijgt 239 kamers met prijzen vanaf €79,- per nacht voor eenpersoonskamers en €94,- per nacht voor tweepersoonskamers. Ontbijten kun je ook hier voor €7,50.

www.motel-one.com/en/